The Basic Principles Of جزئیات علائم بیماری سلیاک

Wiki Article

درد مقعدی زنان و مردان، علت تیر کشیدن مقعد و درمان خانگی

بیماری سلیاک یک اختلال گوارشی است که در اثر واکنش غیر طبیعی سیستم ایمنی به گلوتن ایجاد می‌شود. بیماری سلیاک به نام‌های اسپرو، اسپروی غیر حاره‌ای، عدم تحمل گلوتن و آنتروپاتی حساس به گلوتن نیز نامیده می‌شود. در بیماری سلیاک، پاسخ سیستم ایمنی بدن به گلوتن باعث ایجاد ماده‌ای سمی می‌شود که پرزهای روده را از بین می‌برد. پرزهای روده، برآمدگی‌های انگشت مانند داخل روده کوچک هستند.

مدفوع سبز یا مدفوع سخت برای همگی ما اتفاق می افتد. زمانی که این نوع بی نظمی بیش از یک یا دو روز ادامه دارد، باید اقدام کرده و با پزشک صحبت کنید.

مدفوع ها نباید به صورت گلوله های کوچک بیرون بیایند بلکه باید چند اینچ طول داشته باشد و دفع آن راحت و آسان باشد.

همین امر در مورد تغییر رنگ یا قوام یا یبوست نیز صدق می کند. یبوست مزمن می تواند روده ها را مسدود کند، در حالی که اسهال مزمن می تواند جذب مواد مغذی لازم از غذا را برای فرد دشوار کند.

● به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، "هیچ اطلاعات فعلی نشان نمی دهد که عموم مردم باید برای کاهش وزن یا سلامتی بهتر رژیم سلیاک بیماری روده ای غذایی بدون گلوتن داشته باشند."

● در فرد مبتلا به بیماری سلیاک، قرار گرفتن مکرر در معرض گلوتن به پوشش روده آسیب می رساند. این حالت می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود و می تواند باعث مشکلاتی مانند:

با یک رژیم غذایی بدون گلوتن، علائم مرتبط و آسیب به پرزهای روده از بین می رود.

اگر به نظر می رسد تغییر رژیم غذایی باعث تغییر اوضاع نمی شود، یبوست می تواند ناشی از برخی داروها یا حتی انسداد روده باشد. صحبت با پزشک بهترین راه حل برای یافتن تسکین در این مورد است.

از علائم شایع این بیماری در کودکان هم می‌توان به کمبود اشتها، استفراغ، اسهال مزمن، اختلال در رشد یا مشکلاتی در یادگیری، بیش فعالی و حتی تشنج و صرع اشاره کرد.

رژیم غذایی فاقد گلوتن به نوزادان و کودکان مبتلا به سلیاک کمک می‌کند تا رشد طبیعی خود را بازیابند و افزایش وزن را از سر بگیرند.

ترکیب صفرای معده و بیلی روبین، که یک ترکیب رنگدانه ای است که از تجزیه گلبول های قرمز در بدن ایجاد می شود، باعث به وجود آمدن این رنگ قهوه ای می شود.

بوتاکس معده چیست؟ چه اثراتی روی لاغری دارد؟ (تایید شده توسط پزشک)

مصرف مکمل های غذایی برای درمان سوء تغذیه ناشی از عدم جذب مواد مغذی و پایبندی به داروهای دارویی برای درمان بیماری های التهابی مزمن روده توصیه می شود.

Report this wiki page